Dalinkitės šia informacija:Share on Facebook

Organic vineyard in Castroano, MarchePenktadienį mūsų nuostabi kelionė tęsėsi nuo švelniai banguojančių Toskanos kalvų, per Apeninų kalnus iki visiškai kitokio Markės regiono peizažo. Įveikę kelią per snieguotus kalnus, mes atvykome į Ascoli Picello, kur ramaus kaimo ritmą pakeitė gyvybingas miesto gyvenimas.

Rugged beauty of the ApenninesTurėjome galimybę pasižvalgyti po miestą ir, žinoma, labai domėjomės itališkų batų ir rankinių parduotuvėmis! Mūsų italų kalbos pamokos vyko ir tą rytą, tik šįkart – puošnioje Ascoli miesto rotušės salėje.

Šeštadienį aplankėme kaimynystėje esantį Offida miestelį, kuris buvo įkurtas dar viduramžiais. Ši vieta ypatingai žymi Ascoli antique fairsavo įspūdinga XIV a. Santa Marios della Roccos bažnyčia. Mūsų gidais buvo labai puikiai ekskursijai pasirengę ir gerai angliškai kalbantys moksleiviai. Itališko stiliaus enoteca (vyno) bare mūsų laukė sotūs pietūs, kurių metu buvo patiekta daug skanaus maisto ir ekologiškų vynų. Mus aptarnavo itin žavus padavėjas, privertęs moterų širdis sparčiau plakti!

Sekmadienį praleidome ekologinės vynuogininkystės ūkyje, kur ūkininkas Roberto papasakojo apie vynuogių rūšis, jų auginimą, priežiūrą ir vyno gamybą. Visa ūkininko šeima dalyvavo ruošiant mums lengvus, bet labai skanius pietus su vyno degustacija. Italijoje šeima yra labai svarbi, kurioje visi nariai vienas kitą palaiko ir padeda įvairiose gyvenimo situacijose. Italijoje, ne taip kaip Suomijoje, dažnai vaikai seka tėvų pėdomis ir tampa ūkininkais, menininkais ar, pavyzdžiui, tautodailininkais.

Organic olive oil tasting in Benedetto del TrontoVakarą praleidome Relais de Colle vynuogininkystės ūkyje, kur vienas iš užsiėmimų buvo žymiųjų Ascoli alyvuogių ruošimas. Energingas šeimininkas ir virtuvės šefas supažindino su Italijos virtuve bei itin daug dėmesio skyrė Markės regiono virtuvės patiekalams. Baigiantis vakarui šeimininkas, pasiėmęs mažą akordeoną, sudainavo mums serenadą.

Savaitė buvo kupina laimingų, skanių, įdomių ir gražių dalykų, ir kai turėjome grįžti į Romą, jautėme, jog ši kelionė truko daug ilgiau nei iš tikrųjų.

Self-made Ascoli olivesPakeliui sustojome San Benedetto del Tronto alyvuogių aliejaus fabrike. Italijoje auga apie 600 alyvmedžių rūšių! Tai mus išties nustebino. Mes daug sužinojome apie alyvmedžius, alyvuogių aliejaus gamybą, laikymą ir naudojimą. Išvykome pilnais lauktuvių krepšiais su pirmo spaudimo alyvuogių aliejumi, pagardinto įvairiais prieskoniais.

Paskutinius bendrus pietus visai linksmai nusiteikusiai ir mokytis norinčiai grupei Paolo užsakė restorane tiesiai ant Andrijos jūros kranto. Turėjome progą pasidžiaugti jūros brizu prieš atvykdami į Romą ir išskrisdami į namus. Lunch at the enoteca

Kai pro iliuminatorių stebėjau vis mažėjantį miesto vaizdą, galvoje grojo daina „Arrivederci Roma‟. Į namus parsivešiu ne tik puikių skanėstų, bet ir daug mano gyvenimą papildžiusių įspūdžių. Su nekantrumu laukiame kito susitikimo su mūsų bičiuliais Ella ir Paolo bei naujai sutiktais draugais. Vis dar jaučiu, kaip nuo juoko skauda skruostai ir pilvo raumenys. Jaučiamės laimingos, bet tuo pat jaučiame ir ilgesį toms dienoms.

Mes tikrai čia sugrįšime!

Ciao!

Eija and Ene

One Comment

1. Labai įdomus straipsnis, kaip tik darbe gavau atostogų ir nusprendžiau pakeliauti, ilgai galvojau kur galėčiau nukeliauti bet labiausiai mano akį patraukė maršrutas Vilnius – Roma, tikiuosi ir man pavyks atsivežti tiek pat įspūdžių, o gal net ir daugiau 😉